facebook    T: 598 944448 
1111 QA ტესტირების საფუძვლების თეორიულ-პრაქტიკული კურსის დაწყება დაგეგმილია 11 აპრილიდან. კურსი გრძელდება 1 თვის მანძილზე კვირაში 5 დღე, დღეში 2 საათიანი თეორიულ-პრაქტიკული მეცადინეობით და სულ 40 საათი ხანგრძლივობით. კურსი მოიცავს QA ტესტირების ყველა საბაზისო საკითხს რაც ვებსაიტების შემუშავებისთვის და ტესტირებისთვის არის საჭირო. მოგვწერეთ ფეისბუქის გვერდზე Frontend კერძო კურსები ასევე შეგიძლიათ ჩაერთოთ ფეისბუქის Manual ტესტირების ჯგუფში. Manual ტესტირება QA ტესტირების საფუძვლების თეორიულ-პრაქტიკული კურსის დაწყება დაგეგმილია 3 აპრილიდან.
კონსპექტები
QA ტესტირება,  FRONTEND პროგრამირება
კონსპექტები მოიცავს ყველა იმ საკითხს, რისი შესწავლაც მოხდება კურსებზე
ზოგიერთი საკითხის კონსპექტი შემუშავების პროცესშია
1. Manual ტესტირება 2. საიტების სრული ტესტირება 3. ტესტირების მეთოდოლოგიები 4. საიტის ელემენტების ტესტირება 5. საიტების კლასიფიკაცია 6. საიტის შემუშავება, ანალიტიკა 7. ტექნიკური დავალება, დოკუმენტაცია 8. საიტების სტრუქტურა და სტილები 9. საიტების დიზაინი და ინტერფეისი 10. ლენდინგ საიტის პრინციპები 11. HTML, CSS, JS პროგრამირება 12. markup კოდის პრინციპები 13. საიტების SEO ოპტიმიზაცია 14. ინსტრუმენტები - DevTools 15. ინსტრუმენტები - Figma 16. ინსტრუმენტები - Jira 17. ინსტრუმენტები - Trello, asana 18. ინსტრუმენტები - HTTP 19. ინსტრუმენტები - SQL 20. ინსტრუმენტები - GIT 21. ინსტრუმენტები - Zephyr, TestRail 22. ინსტრუმენტები - Selenium, Jmeter, Postman 23. ინსტრუმენტები - ზოგადი 24. მობილური აპლიკაციის ტესტირება 25. აგილე-სკრამ მეთოდოლოგიები 26. API ტესტირება
9.

საიტების დიზაინი და ინტერფეისი

 
                    ვებ საიტების დიზაინი მოიცავს 3 ძირითად კომპონენტს:
  1. გრაფიკული მხარე:
  - საიტის ზოგადი ვიზუალი, კომპონენტების ვიზუალი, ფერები და გაფორმება, სტილი
  2. ინტერფეისი
  - საიტის სტრუქტურა, კომპონენტების განლაგება, ზომები და ფორმები
  3. ფუნქციონალი
  - საიტის ინტერაქტიური ელემენტები

   ==== დიზაინის შემუშავების ეტაპები ====
  1. საკითხის შესწავლა, ანალიზი
  - საიტის დანიშნულების, საქმიანობის სფეროსა და სამიზნე აუდიტორიის შესწავლა 
  - კონკურენტი საიტების შესწავლა და სასარგებლო ინფორმაციების გადმოტანა 

  2. ზოგადი სტრუქტურის ჩამოყალიბება
  - საიტის გვერდებზე საჭირო ყველა კომპონენტისა და ელემენტის ჩამოწერა
  - ფერებისა და ფონტის არჩევა, ლოგო, საიტის ტიპისა და სტილის განსაზღვრა
  - საიტის ლოგიკური სტრუქტურის გრაფიკული გამოსახვა(მინდმაპი)
  - კომპონენტების განაწილება მთავარ ველებზე, ინტერფეისის წინასწარი მონახაზის გაკეთება, მაკეტის შედგენა, პროტოტიპი
  - კომპონენტების მოწესრიგება UI/UX იდეოლოგიით, სტრუქტურის დეტალიზაცია

  3. გვერდების დიზაინი, ელემენტების დამუშავება
  - საწყისი გვერდის დიზაინის შექმნა
  - გარე და შიგნითა გვერდების დიზაინის შექმნა
  - სტანდარტული ელემენტების დამუშავება, პოპუპ ფანჯრები, ფორმები
  - დიზაინის გატესტვა UI/UX იდეოლოგიასთან შესაბამისობაზე.
  - დიზაინის შეთანხმება მარკაპის პრინციპებთან 

  4. ხშირად დაშვებული შეცდომები
  - ვიზუალური ხმაური
  - ერთიანი სტილის არქონა
  - რთულად აღსაქმელი ინტერფეისი
  - ძალიან ბევრი ელემენტი გვერდზე
  - დაუბალანსებელი ფერთა გამა
  - დამაბნეველი სტრუქტურა
  - მიღებულ სტანდარტებთან შეუსაბამობა
  - სხვადასხვა ზომის ეკრანისთვის ადაპტაციის არქონა
  - ტექსტის დამალული ნაწილები
  - ფონის ფერთან არაკონტრასტული ტექსტი
  - ლინკების ჩვეულებრივ ტექსტად გამოჩენა 
  - მცირე დაშორებები ელემენტებს შორის
  - საიტის ელემენტების ზომების შეუსაბამობა მის მნიშვნელობასთან 

  5. დიზაინის შედგენის პრინციპები, ფერები, ელემენტები
  - საიტი უნდა იყოს ერთიან სტილში ჩამჯდარი  
  - ფონი უნდა იყოს ერთ ფერში, ან ერთფეროვანი სურათების შპალერი
  - კარგად აღსაქმელი შრიფტების შერჩევა, მაქსიმუმ 2-3 ტიპის(ძირითადი, სათაურების, პარამეტრების)
  - საიტს უნდა ქონდეს ერთი საფირმო ელფერი, რომლის მიხედვით დგინდება დამხმარე ფერების გამა
  - ფონტების ხასიათი უნდა იყოს საიტის თემატიკასთან შესაბამისობაში
  - ელემენტთაშორისი მანძილები(დაშორებები) იზრდება შემდეგი თანმიმდევრობით: ასოებს შორის, სიტყვებს შორის, წინადადებებს შორის, აბზაცებს შორის, ბლოკებს შორის.
  - ნებისმიერი ელემენტის დიზაინი უნდა იყოს მარტივი და უბრალო, მაგრამ ინფორმაციულად სრულად და გასაგებად უნდა ასახავდეს მათ დანიშნულებას.
  - მნიშვნელოვანია პრინციპი: "დიზაინი მაშინ კი არ არის სრულყოფილი, როცა ვერაფერს ვეღარ დაამატებ, არამედ მაშინ, როცა ვერაფერს ვეღარ მოაკლებ".
  - "არ მაიძულო ვიფიქრო" - ინტერფეისის მთავარი ლოზუნგი.
 
  6. დიზაინის შედგენის პრინციპები, ინტერფეისი და ინტერფეისის ელემენტები
  - დიზაინის აწყობამდე შეიძლება რამოდენიმე სიტყვით დავახასიათოთ საიტის დანიშნულება(მიზანი), შემდეგ ეს დანიშნულება გამოვსახოთ ვიზუალურად საიტის მთავარ არეალში და მის ირგვლივ ავაწყოთ საიტი.
  - თუ საიტის დანიშნულება(მიზანი) რამოდენიმე კომპონენტისგან შედგება, მაშინ ისინი მნიშვნელობების მიხედვით უნდა გამოვსახოთ ცენტრალურ ადგილზე და მათ ირგვლივ ავაწყოთ საიტი.
  - ინტერფეისის აწყობა იწყება საიტის მთავარ სივრცეებში მნიშვნელოვანი კომპონენტების განაწილებით, შემდეგ ბლოკების განლაგებით და მთავრდება ცალკეული ელემენტების დამუშავებით.
  - საიტის სტრუქტურა ერთი შეხედვითაც მკაფიო და ინტუიციურად გასაგები უნდა იყოს.
  - ბლოკებისა და ელემენტების ზომები, გამოკვეთილობა და განლაგება თანხვედრაში უნდა იყოს მათ მნიშვნელობასთან და აქტუალობასთან.
  - ელემენტის ირგვლივ დიდი სივრცე მეტ მნიშვნელობას ანიჭებს მას ვიზუალური გადატვირთვის გარეშე
  - ტექსტის ზომა და გამოკვეთილობა თანხვედრაში უნდა იყოს მის მნიშვნელობასთან
  - საიტის სივრცეში ადგილების მნიშვნელობა ზევიდან ქვევით და მარცხნიდან მარჯვნივ მცირდება
  - ცენტრალური ადგილი უნდა დაეთმოს ყველაზე მუშა და მოთხოვნად ინფორმაციას
  - საიტზე ყველა ხაზი, ფერი და ფორმა უნდა იყოს ბუნებრივად მისაღები და არა ხელოვნური 
  - ყველა ელემენტი(განსაკუთრებით სტანდარტული) უნდა იყოს ისეთი, როგორიც მოსალოდნელია რომ იყოს.
  - ყველა ფუნქციურად დამოუკიდებელი ელემენტი უნდა იყოს განლაგებული თავისუფლად, სხვა ელემენტებისგან ვიზუალურად დამოუკიდებლად.
  - ელემენტები უნდა შემოისაზღვროს საკმარისი დაშორებებით, მკრთალი ხაზებით, ან ფონის ფერით 
  - ინტერფეისის ყველა ფუნქცია უნდა აღიქმებოდეს თვალის ერთი გადახედვით და არ უნდა ჭირდებოდეს დაფიქრება ან ძებნა.
  - საიტზე აუცილებლად უნდა ჩანდეს სტანდარტული და საჭირო ელემენტები: ძებნა, მენიუ, კატეგორიები, ლოგო, დასახელება, საკონტაქტო ინფორმაცია, ავტორიზაცია, ნავიგაცია და ა.შ.
  - ნებისმიერი ინფორმაცია უნდა იყოს ხელმისაწვდომი ზედმეტი ძებნის გარეშე, ინტუიციურად.
  - ელემენტებს უნდა ქონდეთ მოკარნახე საინფორმაციო ტექსტი მაუსის გადატარებისას.
  - ღილაკის მონიშვნა ხდება ფონის ფერის შეცვლით, ტექსტის ფერის შეცვლით(ან გამსხვილებით), ან მკრთალი ჩარჩოს გამოჩენით. შესაძლებელია ანიმაციის ეფექტების გამოყენებაც.
  - საიტის დიზაინში გათვალისწინებული უნდა იქნას ყველა მიღებული პრაქტიკა

  ==== საჭირო ლინკები ====
  -- მატერიალის რეკომენდაციები დიზაინზე
  https://material.io/
  -- რუკის შედგენა
  XMind
  https://www.gloomaps.com
  https://www.justinmind.com/thank-you-win
  -- დიზაინი და გრაფიკა
  https://www.figma.com
  -- მაკეტის შედგენა
  https://moqups.com
  https://app.mockplus.com