8.
საიტების სტრუქტურა და სტილები
1. საიტის სტრუქტურის დადგენის თანამიმდევრობა -------------------------- - საიტის დანიშნულების, საქმიანობის სფეროსა და სამიზნე აუდიტორიის შესწავლა - კონკურენტი საიტების შესწავლა და სასარგებლო ინფორმაციების გადმოტანა - საიტის გვერდებზე საჭირო ყველა კომპონენტისა და ელემენტის ჩამოწერა - ფერებისა და ფონტის არჩევა, ლოგო, საიტის ტიპისა და სტილის განსაზღვრა - საიტის ლოგიკური სტრუქტურის გრაფიკული გამოსახვა(მინდმაპი) - კომპონენტების განაწილება მთავარ ველებზე, ინტერფეისის წინასწარი მონახაზის გაკეთება, მაკეტის შედგენა, პროტოტიპი - კომპონენტების მოწესრიგება UX/UI იდეოლოგიით, სტრუქტურის დეტალიზაცია 2. საიტის სტრუქტურის მთავარი ველები ------------------------------ 2.1. ჰეადერი, საიტის ზედა ნაწილი, ანუ ნავიგაციური მენიუს ბლოკი - ჰეადერი შედგება მენიუების ჰორიზონტალური ზოლებისგან(ბლოკებისგან), ასევე ზშირად მთავარი ბანერისგანაც. ბანერი განლაგებულია უმეტესად ზოლების ქვემოთ, ან ზოლების შუაში, ან მთლიანი ფონის სახით. - ჰეადერი არის უმეტესად 1 ან 2, ზოგჯერ 3 ზოლიანიც. - უმეტესად მარცხნივ ან ზოგჯერ შუაში განლაგებულია ლოგო. - ჰეადერის ზოლების მარჯვენა ბოლოში განლაგებულია სოც. ქსელების ლინკები, ასევე რეგისტრაციისა და ავტორიზაციის იკონები, ასევე ზოგჯერ რაიმე ფუნქციის ღილაკიც. - ზოლის შუაში ხშირად განლაგებულია ძებნის ველი, ზოგჯერ მარცხნივ ან მარჯვნივ. - ზედა ზოლზე ხშირად განლაგებულია კომპანიის საკონტაქტო მონაცემები, ასევე სოც. ქსელების ლინკები - ზოლების ერთმანეთისგან გამოყოფა ხდება მკრთალი ხაზით ან კონტრასტული ფონებით - მთავარი ბანერი ხშირად შეიცავს წარწერებს დიდი ასოებით(სათაური), წვრილი ასოებით(დახასიათება) და ასევე ლინკს(ან ფუნქციურ ღილაკს). 2.2. მთავარი ცენტრალური ბლოკი, კონტენტისათვის - ეს არის ძირითადი კონტენტის განთავსების ადგილი, პოსტების, კატალოგების, გალერეის, პროდუქტისა და სხვა ძირითადი ინფორმაციისათვის. 2.3. გვერდითი პანელები, მენიუს, კატეგორიების ან დამატებითი ინფორმაციისათვის - ძირითადად გამოიყენება კატეგორიების სიებისათვის(უმეტესად მარცხენა მხარეს), ასევე სარეკლამო ბანერების განსათავსებლად, იშვიათ შემთხვევებში კი პოსტების განსათავსებლად. 2.4. ფუტერი, საიტის ქვედა ნაწილი, დამატებითი ინფორმაციებისათვის - ფუტერში განთავსებულია კომპანიის შესახებ ინფორმაცია, სოც.ქსელების ლინკები, სხვა გვერდებზე გადასასვლელი ლინკები, ასევე სარეკლამო ლინკები და სხვა დამატებითი სახის ინფორმაცია. 2.5. სარეგისტრაციო და სხვა ფორმები, პოპ-უპ ფანჯრები - კეთდება მოდალური ფანჯრის სახით, ან ცალკე გვერდად. 3.საიტის სტრუქტურის ელემენტები ----------------------------------- - მთავარი ელემენტებია: მენიუ, კატეგორიები, კონტენტი, დამატებითი ინფორმაცია, Float პანელები - მენიუ(ნავიგაცია): შედგენილია საიტის მთავარი საკითხების მიხედვით, მენიუში უნდა იყოს რამოდენიმე(5-6) ელემენტი. შესაძლებელია მენიუს ქონდეს ჩამოსაშლელი ქვემენიუების(ან კატეგორიების) სიაც. - კატეგორიები: ეს არის კატეგორიებად გაშლილი მენიუს ელემენტები, შესაძლებელია კატეგორიებად და ქვეკატეგორიებად დაყოფაც, შეიძლება შეიცავდეს 5-30 ცალ ელემენტს. - კონტენტი: საბოლოო მოხმარების ინფორმაცია, შეიძლება წარმოდგენილი იყოს პოსტების, პუბლიკაციის, ცხრილის, კატალოგის, პროგრამის, სიის ან რაიმე სხვა სახით. - დამატებითი ინფორმაცია: ტექნიკური, სარეგისტრაციო, საინფორმაციო და სარეკლამო ლინკები, სხვადასხვა საინფორმაციო ტექსტი, საავტორო და სხვა მონაცემები. - Float პანელები: სარეგისტრაციო, სარეკლამო და საინფორმაციო ხასიათის ფანჯრები 4. საიტის იერარქიის ლოგიკური აგებულების ტიპები ---------------------------- - ხაზოვანი სტრუქტურა, უმეტესად ერთი შვილობილი გვერდი ყოველ გადასვლაზე - ბლოკური სტრუქტურა, ყველა გვერდიდან ნებისმიერ გვერდზე გადასვლა - იერარქიული სტრუქტურა, მშობელი გვერდებისა და შვილობილი გვერდების განტოტვა - იერარქიის საუკეთესო სიღრმეა 3-4 კლიკით გადასვლა საბოლოო მიზნამდე 5. საიტის ელემენტების განლაგებისა და აგებულების სტანდარტები ------------ - საიტის მთავარი არეალები განაწილებული უნდა იყოს მნიშვნელობის მიხედვით - საიტის სქემის სტანდარტის მიხედვით საიტი შედგება ჰეადერის, ცენტრალური კონტენტის და ფუტერისაგან, შეიძლება გვერდითი პანელების დამატებაც. - ჰეადერში მარცხნივ არის ლოგო, მარჯვნივ იკონები, შუაში კი მენიუ(ნავიგაცია). 6. სტანდარტული შეცდომები საიტის სტრუქტურირებაში --------------------- - ძნელად აღსაქმელი სტრუქტურა - გვერდის მისამართებში გაუგებარი დასახელებები - ელემენტების/კატეგორიების არასწორი და არათემატური დაჯგუფება - პროდუქციისთვის საკმარისი ფილტრების არქონა - კატეგორიების დიდი რაოდენობა საწყის გვერდზე - დუბლირებული გვერდები სხვადასხვა მისამართებით 7. საიტის დიზაინის საფირმო სტილის ელემენტები ------------------------- - ლოგო - საფირმო ნიშანი - საფირმო ფერი - საფირმო პერსონაჟი - საიტის საფირმო სტრუქტურა და ელემენტების განლაგება 8. საიტის მახასიათებელი სტილები -------------------------------------- - შუქის მიხედვით: ღია ნათელი, მუქი(ბნელი), კონტრასტული, ფონური სურათით - ფერის მიხედვით: მხიარულ ფერებში, შავ-თეთრი, სტანდარტული შეხამებით, ფონური სურათით - გრაფიკის მიხედვით: მშრალი(ცივი) გრაფიკა, მხატვრულად გაფორმებული, სტილიზებული, კლასიკური - თემატიკის მიხედვით: კლასიკური, რეტრო, ფუტურისტული, საგაზეთო, მულტიპლიკაციური, სარეკლამო - დატვირთულობის მიხედვით: მინიმალისტური, ნორმალური, გადატვირთული ელემენტებით - ელემენტების მიხედვით: Flat ელემენტები, ჩვეულებრივი ჩრდილებით, 3D ელემენტები, სტილიზებული